Keukengeheimen

Als je ook komkommers schilt voordat je ze eet, doe je het verkeerd: de reden

419views

We zijn gewend om de schil te verwijderen als een kwestie van gezondheid. Over het algemeen is de schil van groenten het deel van het voedsel waar het meeste op zit, maar de waarheid is dat in de schil de meeste voedingsstoffen zitten.

De schil van groenten, vooral komkommerschil, is rijk aan en verbindingen waarvan is aangetoond dat ze gezondheidsvoordelen hebben. Komkommerschil kan worden gegeten en kan worden gebruikt om een verscheidenheid aan . Het belangrijkste is om het goed te wassen of onbehandelde komkommers te kiezen.

De komkommer in persoonlijke verzorging

Komkommer is ook een veelgebruikt ingrediënt in mollen. Het wordt gebruikt om de e van de oogleden te verminderen, te verbeteren en ontstekingen te verminderen. Het vermogen om zwelling te verminderen maakt het ook een uitstekende optie voor het verlichten van de symptomen van zonnebrand.

De heilzame eigenschappen zijn, naast de aanwezigheid van antioxidanten, te danken aan de Om deze reden is komkommer bijzonder nuttig in huid- en oogverzorging.

  • Wat huidverzorging betreft, kan de komkommer worden gebruikt als een . Om het te maken, snijd je gewoon dunne plakjes komkommer en breng je ze aan op je gezicht. Laat het ongeveer 10-15 minuten zitten en verwijder dan de plakjes en spoel je gezicht af met . Dit helpt zwellingen te verminderen, verfrist en hydrateert de huid.
  • : Komkommer kan ook worden gebruikt om donkere kringen onder de ogen en de Gewoon plakjes komkommer snijden en ze op het gebied rond de ogen plaatsen voor ongeveer . Dit helpt om het gebied te verfrissen en de zwelling te verminderen.
  • Snijd een komkommer in blokjes en breng de pasta aan op je gezicht en masseer zachtjes met ronddraaiende bewegingen gedurende ongeveer Spoel je gezicht af met lauw water en dep het droog.

Als je komkommers schilt voordat je ze eet, doe je het helemaal verkeerd!

Komkommerschil bevat ook , zoals . Vitamine K is belangrijk voor gezonde botten en spieren, terwijl vitamine C helpt de en belangrijk zijn voor gezonde botten en spieren.

Deze antioxidanten (vitamine C en vitamine A ) helpen cellen te beschermen tegen schade aan de moleculen die het lichaam produceert als gevolg van en kunnen celschade veroorzaken die bijdraagt aan veroudering en ziekte.

Tot slot bevat komkommerschil ontstekingsremmende bestanddelen zoals de

Om al deze redenen is het belangrijk om komkommerschil in je dieet op te nemen in plaats van het weg te gooien. Er zijn veel recepten die komkommerschil gebruiken als hoofd- of extra ingrediënt.

Hier zijn enkele manieren om het te consumeren.

Hoe komkommerschil eten

Hier zijn enkele recepten met de:

: Een heel eenvoudige salade bereid met in stukjes gesneden komkommers, appelazijn, olijfolie, zout en peper. Het is een goede keuze voor een.

: Komkommer gazpacho met schil is een koude soep typisch voor . Het is een basisgerecht van. Het wordt meestal thuis of in Spaanse restaurants bereid, maar kan ook in sommige kruidenierswinkels worden gevonden.

Het kan enigszins variëren afhankelijk van de regio en persoonlijke voorkeur, maar meestal wordt het samengevoegd en vervolgens gezeefd om zaden en ongewenste delen te verwijderen. De soep laat men vervolgens afkoelen en s

Deze saus wordt gemaakt met de schil, Griekse yoghurt, gehakte knoflook, citroensap en zout. Het is perfect om te serveren bij of als saus voor vleesgerechten.

Leave a Response

Ludwig Bergman
Hallo! Mijn naam is Ludwig Bergman en ik ben een ervaren redacteur met een passie voor koken en de kunst achter culinaire creaties. In de loop der jaren heb ik me ondergedompeld in verschillende culinaire tradities en recepten om mijn kennis en inspiratie met onze gewaardeerde lezers te kunnen delen.